Dessa villkor gäller alla beställningar som görs av kunden hos ICEBUG AB, org. nr 556545-2611, via vår e-handelsbutik icebug.com (nedan kallad ”Sajten”). Genom att använda och/eller göra en beställning via Sajten godkänner du villkoren som anges här, och godkänner och bekräftar att du samtyckt till och tagit del av informationen om personuppgifter och användningen av cookies och våra villkor.

Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om oss framgår av Sajten. För att handla hos oss måste du vara över 18 år och inte stå under förmyndarskap.

Med några undantag kan du lägga en beställning från, med leverans till, ett EU-land, Norge, Storbritannien eller USA.

Vi levererar till dessa länder:
Belgien, Bulgarien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Slovenien, Spanien, Sverige, Ungern, USA och Österrike.

Vi har tyvärr inte möjlighet att skeppa till dessa länder/regioner i Europa:

  • Channel Islands (Storbritannien, inkluderar Guernsey och Jersey)

  • Cypern

  • Färöarna (Danmark)

  • Gibraltar (Storbritannien)

  • Grekland

  • Grönland (Danmark)

  • Island

  • Kanarieöarna (Spanien)

  • Malta

  • Schweiz

  • Svalbard, Jan Mayen (Norge)

  • Åland (Finland)

Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgett felaktiga personuppgifter).

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten.

Dessa villkor kan komma att ändras. För din beställning gäller den version av Villkoren som är tillgänglig då du lägger din beställning.

Orderbekräftelse

Vid en beställning på Sajten ingås avtal om köp först när du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. Spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med Icebug. Din beställning är bindande då den bekräftats av oss.

Hantering av dina personuppgifter

När du genomför en beställning på Sajten kommer du att bli ombedd att lämna valda personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga, och du ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. För närmare information om vår behandling av personuppgifter, se vår personuppgiftspolicy.

Beställning och priser

Vid beställning via Sajten gäller de priser som var aktuella vid beställningstillfället, oavsett om priset går upp eller ned efteråt. Alla priser på Sajten anges i SEK och är inklusive moms (25%).

- Frakt med PostNord: Fraktavgift tillkommer vid köp under 1000 SEK.

Har du presentkort eller rabattkod? Spara dessa efter genomfört köp. Vid eventuell retur av varan kan du kontakta oss.

Betalning

Vi samarbetar med Adyen för att tillhandahålla olika betalningslösningar. Vilka betalsätt som finns tillgänliga varierar mellan olika regioner och framgår alltid i kassan.

Leverans och transport

Inom Sverige skickar vi våra paket med PostNord. Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Sajten (2-5 arbetsdagar). Om inte annat särskilt har avtalats har du rätt att häva beställningen om leveranstiden mot förmodan skulle överstiga 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund.

Ångerrätt

Du har alltid 30 dagars ångerrätt vid köp av varor på Sajten.

Om du vill ångra köpet skickar du helt enkelt tillbaka dina varor innan ångerfristen löpt ut. Du använder den förtryckta retursedeln från PostNord som följde med ditt paket. Saknar du en retursedel - kontakta oss.

Du ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska alltid skickas i originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong och medföljande emballage. Originalförpackningen ska vara i ursprungligt skick. Sätt inte tejp eller etiketter direkt på originalförpackningen.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka för din order.

Om du vill lämna åter en vara och få full ersättning åter har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor men inte använda dem utomhus eller på ett underlag som sliter på skorna eller gör dem smutsiga. Skulle du ha hanterat varan i större utsträckning än detta har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick. Är varan använd och vi bedömer den som ej säljbar på grund av smuts och/eller slitage så har vi rätt att neka en återbetalning.

Betala senare med Klarna

För att undvika en betalningspåminnelse från Klarna rekommenderar vi att du betalar fakturan, för att senare få den återbetalad.

Du kan också flytta fram fakturans förfallodatum. Detta tar Klarna normalt ut en minde avgift för. För att flytta fram fakturans förfallodatum besök Klarna.com, kontakta Klarnas kundservice på telefon 08-120 120 10, eller logga in på ditt konto i Klarnas app.

När vi har mottagit din retur återbetalas beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna meddelar dig om uppdaterad faktura via e-post.

Är ordern redan betald meddelar Klarna dig om återbetalning. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några bankdagar) från att vi erhållit varan/varorna i retur.

Det är alltid kundens ansvar att se till att fakturor för "betala senare"-köp inte förfaller. Kunden är ensamt ansvarig för att betala eventuella avgifter som uppkommer pga obetalda fakturor.

Byte till annan vara

För att byta en vara behöver du göra en retur och sedan lägga en ny beställning i vår webshop. Du har 30 dagars fri retur. 

Reklamationer

Du har rätt att reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, eller om det är något annat som avviker från din beställning så kontakta oss via formuläret som du hittar genom att klicka på symbolen i nedre hörnet.

Har du köpt din Icebug-produkt av någon av våra återförsäljare ber vi dig vända dig till ditt inköpsställe för att få hjälp med din reklamation.

Vid reklamation skall du alltid uppvisa kvitto eller köpebevis.

Försenad leverans

Vid eventuell försening på 30 dagar eller mer kan du häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Har du betalat i förskott och vill häva köpet pga försenad leverans återbetalar vi dig.

Har du inte mottagit avisering om att paketet finns att hämta inom leveranstiden på 2-5 arbetsdagar ber vi dig kontakta oss.

Ändring av uppgifter på skickad order

Det är viktigt att kontrollera att namn och adress stämmer innan du slutför ditt köp. Namnet måste skrivas exakt så som det står på din legitimation. Vi har tyvärr inte möjlighet att ändra uppgifter på en order som redan är skickad. Kan ordern inte hämtas ut ligger paketet kvar hos ombudet i 7 dagar. Uppger du felaktig e-post och/eller telefonnummer kan det leda till att du inte mottar någon avisering om att din order anlänt hos ditt ombud.

Har det blivit fel, kontakta oss så snart som möjligt.

Ej uthämtade paket

Skulle din försändelse returneras till oss för att du inte hämtat ut den inom transportörens liggtid på utlämningsstället, så debiteras du 95 SEK som kompensation för frakt och omkostnader.

Säkerhet, personuppgifter och cookies

All information som rör dina uppgifter (namn, adress, kontokortsnummer etc.) kan du läsa i vår personuppgiftspolicy.

I vår cookiepolicy kan du läsa om hur vi använder oss av cookies på sajten.

Tillämplig lag och tvist

Vi värdesätter dig som kund högt och vill alltid hjälpa dig. Vid reklamationer och eventuell tvist som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se, eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr för klagomål. Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag.